wtorek, 15 stycznia 2013

zdrowe i smaczne ciasteczka owsiane

Otóż mam tak czasem, że nachodzi mnie ochota na coś słodkiego. Nie sposób iść do sklepu i kupić batona. Wyzwaniem jest zrobić coś, co zaspokoi zachciankę na słodycze i jednocześnie dostarczy nam mnóstwa wartości odżywczych i mikroelementów. Tak więc, by mój Mąż w pracy miał przepyszną przekąskę, postanowiłam poeksperymentować i zrobić przepyszne ciasteczka owsiane. Przepis jest bardzo prosty, nie wymaga zdolności kulinarnych, bądź cukierniczych, Wystarczy 15 minut wolnego czasu i szczere chęci!!!

Składniki:

  • szklanka płatków owsianych
  • mieszanka orzechów (włoskie, migdały, nerkowce, brazylijskie)
  • rodzynki
  • suszona żurawina
  • kilka suszonych śliwek
  • 2 łyżki miodu
  • 2 jajka od szczęśliwej kury :-)
  • łyżka oliwy (opcjonalnie; zależy od konsystencji)
Nie daje cukru, bo suszone owoce (rodzynki, żurawina, śliwki) są wystarczająco słodkie. Nie chcemy przecież mieć zwykłego ciasteczka na bazie cukru, tylko coś zdrowego, co nam ten cukier zastąpi.

Wszystkie składniki zwyczajnie ze sobą mieszamy. Ja  siekam orzechy na mniejsze kawałki. Do suchych składników dodajemy mokre (jaja, oliwę i miód).  Formujemy małe ciasteczka, układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia (zawsze na tej świecącej stronie) i pieczemy przez 15-20 minut w temperaturze 180 stopni w piekarniku.

I gotowe....




A Wy macie jakieś sprawdzone przepisy na słodkie domowe przekąski?

Masza



1 komentarz: