poniedziałek, 4 marca 2013

Zdrowa dieta

Wspominałam Wam już kiedyś, że mam małego "bzika" na punkcie zdrowej diety. Zwracam wielką uwagę na to, co znajduje się w naszej kuchni.




Zdrowe odżywianie to nie to samo, co bycie na diecie. Zdrowe odżywianie to dokonywanie właściwych wyborów każdego dnia. Można się katować nowinkami diety Cambridge, diety niełączenia, Dukana czy też plaż południa, ale żadna z nich nie zapewni nam zdrowia i ładnej, "zdrowej" figury na zawsze.

Bardzo często szukamy pomocy na wiele dolegliwości w suplementach diety coraz częściej kupowanych już w supermarketach. A tymczasem żeby mieć zdrową skórę, paznokcie i włosy, wystarczy jeść orzechy, nasiona słonecznika, pestki dyni, oleje w każdej postaci, ryby, nie zapominając również o białku, którego jest mnóstwo w mięsie. Nie ma szans na piękną cerę, bez wyprysków, kiedy na śniadanie pijemy tylko kawę a na obiad chodzimy do budki z kebabem albo do McDonalda.
Podobnie jest z całym naszym ciałem. Zamiast frytek smażonych w głębokim oleju, codziennie wybierajmy kasze w każdej postaci, ryże, czy też nasze polskie ukochane gotowane ziemniaki. Starajmy się jeść wszystko, na co mamy ochotę, ale zawsze w dużo zdrowszej wersji. Najważniejsza jest różnorodność, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi.




W mojej kuchni zawsze stosuję zasadę gotowania od podstaw, nie kupuję raczej produktów już przetworzonych. Nawet sos pomidorowy robię sama. Bardzo ważne dla mnie są również etykiety. Zawsze sprawdzam skład.



Już dawno wyeliminowałam z moich półek glutaminian sodu (i jego pochodne podobieństwa), konserwanty i spulchniacze. Do przyprawiania służy mi sól morska, pieprz i zioła.

Pewnie zaraz padnie pytanie:

Czy zdrowa dieta jest receptą na wszystko? Pewnie nie! Ale dzięki zdrowej diecie jest dużo łatwiej funkcjonować i wyglądać dobrze. Jest również mniejsze prawdopodobieństwo zachorowania na wiele chorób, których w dzisiejszym wiecznie "ulepszanym" światku, jest niestety coraz więcej...

smacznego!

Masza







1 komentarz:

  1. Zazwyczaj wszystko co zdrowe przeraża mnie już samym wyglądem -.- ;P ale mimo wszystko kocham jeść i zazdroszczę ludziom mogącym pożerać wszystko bez konsekwencji ;D
    Pozdrowionka ;)

    OdpowiedzUsuń